Polacy ruszyli na zakupy, ale handlowcy są ostrożni
Liczba klientów w centrach handlowych w grudniu mocno wzrosła.
piotr mazurkiewicz
W ostatnim miesiącu ubiegłego roku liczba klientów w centrach handlowych wzrosła w ujęciu rocznym o 2,7 proc. Ten najlepszy od miesięcy wynik sprawił, że cały 2015 r. nie będzie gorszy od poprzedniego – jeszcze do listopada badanie FootFall Indeks pokazywało spadek liczby odwiedzających.
– Frekwencja w polskich centrach handlowych wyrównała wynik z 2014 r. W drugiej połowie roku widać było tendencję doganiania zeszłorocznych rezultatów – mówi Maciej Kowalczyk, country manager FootFall Indeks w Polsce. – Kształtuje się grupa konsumentów, która wybiera centra handlowe jako miejsce robienia zakupów. Jednocześnie tak dobry wynik nie zostałby osiągnięty, gdyby nie wysiłki samych zarządców, którzy powstrzymali odpływ klientów. Nadchodzący rok stawia przed branżą całą serię wyzwań.
Jakie będą kolejne miesiące?
Dobry wynik grudnia w centrach pokazuje również, że popyt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta