Szpital może żądać w specyfikacji autoryzowanego serwisu
W przypadku usług serwisowych sprzętu medycznego obiektywną potrzebą np. szpitala jest w pierwszej kolejności zapewnienie opieki technicznej przez wyspecjalizowany podmiot.
Utrzymanie właściwego poziomu sprawności sprzętu i aparatury medycznej to bez wątpienia priorytet każdej placówki medycznej. Przygotowanie w tym zakresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wymaga zachowania szczególnej precyzji w zakresie sporządzanego opisu przedmiotu zamówienia, jak również bardzo dokładnej analizy wszystkich potrzeb i wymagań zamawiającego. Jednocześnie brak jest prawnych przeszkód, aby zamawiający formułował wysokie wymagania, oczekując tym samym wysokiego standardu realizowanych usług. Istotne jest jednak, aby każdorazowo tego rodzaju wymagania i oczekiwania były uzasadnione obiektywnymi potrzebami zamawiającego.
Waga dobrego serwisu
W przypadku usług serwisowych sprzętu medycznego obiektywną potrzebą zamawiającego jest w pierwszej kolejności zapewnienie opieki serwisowej przez podmiot wyspecjalizowany oraz posiadający odpowiednie zaplecze kadrowe, techniczne oraz logistyczne. Mając to na uwadze, aby bezpiecznie użytkować wyrób medyczny, świadczeniodawca (w rozumieniu przepisów ustawy o Świadczeniu Opieki Zdrowotnej) jest wręcz obowiązany zapewnić najwyższą staranność w zakresie działań serwisowych.
Departament...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta