Marki własne rosną w siłę w sieciach
Ich sprzedaż rośnie, najmocniej w przypadku produktów chemicznych.
piotr mazurkiewicz
Marki własne sieci handlowych systematycznie pobijają rynek, ponieważ przy jakości porównywalnej do markowych odpowiedników ich ceny są niższe. Mimo to sieci mają na nich wyższe marże, ponieważ sprzedaży takich wyrobów nie obciążają np. koszty marketingu.
Jak wynika z danych Nielsena w 2015 r., wartościowo sprzedaż marek własnych sieci wzrosła o 3,4 proc. w koszyku spożywczym i o 10,4 proc. w chemicznym. Biorąc pod uwagę, że cały rynek wciąż w zasadzie nie zmienia wartości, są to świetne wyniki. – Powodem wzrostu były rosnące udziały dyskontów w handlu. Ze względu na to, że aż 75 proc. wartości sprzedaży produktów marek własnych sieci generowane jest w dyskontach, kanał ten umacniając swoją pozycję na rynku przyczynia się do wzrostu marek własnych na poziomie kraju – mówi Olga Wieczorek, konsultant ds....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta