Logo w darowiźnie daje podatkowe korzyści
Wielu przedsiębiorców przekazuje znak towarowy małżonkowi lub dzieciom. Fiskus potwierdza, że zapłacą VAT, ale nie będzie on wysoki.
– W ostatnim czasie rośnie popularność optymalizacji polegających na przekazaniu w darowiźnie znaku towarowego, jak np. logo czy marka – przyznaje Jarosław Ziobrowski, adwokat, partner w kancelarii Kurpisz i Ziobrowski. – Taka darowizna nie podlega podatkowi od spadków i darowizn ani PIT. Podstawę opodatkowania VAT według stawki 23 proc. stanowią wydatki poniesione w związku z wytworzeniem znaku towarowego. W praktyce podstawę opodatkowania określa więc sam przedsiębiorca, który np. zaprojektował logo swojej firmy.
Niska podstawa opodatkowania
Fiskus potwierdza, że podatku nie płaci się od wartości rynkowej znaku towarowego, która na dzień przekazania go w darowiźnie może być bardzo wysoka. Wynika to z faktu, że przeniesienie wartości znaku towarowego zalicza się do świadczenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta