Galerie handlowe muszą się wyróżniać
Ponad 27 procent powierzchni handlowej oddanej w zeszłym roku do użytku stanowiły rozbudowy starych obiektów. Właściciele galerii wiedzą, że bez zmian i najemcy, i kupujący mogą ich porzucić.
Za nami wyjątkowy rok na rynku. Inwestorzy otworzyli 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowali 15 istniejących – wynika z najnowszego raportu „Property Times" firmy Cushman & Wakefield.
Bielany gigantem
W sumie w całym kraju jest ponad 13 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Więcej nowych obiektów weszło na rynek w drugiej połowie 2015 roku. Największe otwarte centra to: Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. mkw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. mkw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.) czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. mkw.).
Mniejsze obiekty inwestorzy oddali do użytku m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek – 24 tys. mkw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun – 25 tys. mkw.).
Natomiast w Warszawie przybyło 57 tys. mkw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 tys. mkw.), Ferio Wawer (12,3 tys. mkw.) i Plac Vogla (5,1 tys. mkw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17,5 mkw.) i Factory Ursus (6 tys. mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 r. – zaznaczają doradcy z Cushman & Wakefield.
Jeśli chodzi o rozbudowy, to przybyło 135 tys. mkw. nowej powierzchni centrów handlowych. Samo Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 tys. mkw. i zmieniło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta