Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Outsourcing to nie tylko oszczędności

09 marca 2016 | Ekspert księgowego | Dagmara Matras
Dagmara 
Matras, dyrektor działu rozwoju 
i szkoleń ECOVIS 
System Rewident sp. z o.o.
źródło: materiały prasowe
Dagmara 
Matras, dyrektor działu rozwoju 
i szkoleń ECOVIS 
System Rewident sp. z o.o.
Na czym można zaoszczędzić
źródło: Rzeczpospolita
Na czym można zaoszczędzić

Podział obsługi księgowej firmy na część wykonywaną własnymi zasobami i zleconą zewnętrznemu wyspecjalizowanemu podmiotowi może zapobiegać nadużyciom finansowym. Przy takim rozwiązaniu ma miejsce podwójna kontrola operacji.

Outsourcing rozpoczyna się od zrozumienia, jaka jest kluczowa kompetencja firmy, stanowiąca o jej przewadze konkurencyjnej. Innymi słowy, co firma potrafi zrobić lepiej niż inni i na czym powinna się skoncentrować. Taka analiza daje podstawę rozważenia przekazania na zewnątrz części firmowych procesów biznesowych.

Wtedy też zwykle pojawiają się obawy związane z outsourcingiem, dotyczące:

- utraty kontroli nad daną funkcją (np. księgową),

- pogorszenia jakości jej działania,

- wątpliwości, że dany obszar jest zbyt ważny, aby go outsourcować,

- negatywnego odbioru ze strony pracowników i/lub klientów.

Realia natomiast zwykle są takie, że:

- nie następuje utrata kontroli nad danym procesem biznesowym – zmienia się ona z operacyjnego nadzoru na zarządzanie relacjami partnerskimi,

- jakość wyprowadzonego na zewnątrz zakresu działalności firmy jest pochodną wyboru partnera w tym zakresie – dobra decyzja może nawet poprawić efektywność outsourcowanego procesu.

Konieczne jest jednak wytłumaczenie pracownikom, dlaczego optymalizacja działania firmy i polepszenie jej wyników jest niezbędne. Jeśli natomiast chodzi o klientów firmy – to najczęściej konsekwencją outsourcingu jest wzrost efektywności, czego pozytywne skutki klienci doceniają.

Analiza korzyści

Wśród potencjalnych korzyści...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 10390

Wydanie: 10390

Spis treści
Zamów abonament