Udział w reklamie to nie działalność
Przychodów z udostępnienia wizerunku do akcji promocyjnych nie można rozliczać w firmie – uznał sąd. przemysław wojtasik
Ważna wiadomość dla wszystkich, którzy zarabiają na reklamach, m.in. sportowców, trenerów, aktorów, artystów. Z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego wynika, że wynagrodzenia za wykorzystywanie swojego wizerunku nie mogą rozliczać tak jak przedsiębiorcy. Nie da się więc opodatkować dochodu za działania marketingowe 19-proc. stawką liniową.
Spór z fiskusem zaczął się od wniosku o interpretację trenera piłki nożnej. Podpisał umowę z klubem sportowym, zobowiązując się do uczestnictwa w różnych działaniach marketingowych, np. sesjach zdjęciowych i filmowych, spotkaniach ze sponsorami, akcjach promocyjnych. Wyraził też zgodę na wykorzystywanie przez klub swojego wizerunku. Przychody z tego tytułu chciałby rozliczać w ramach działalności gospodarczej, a po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta