Kres klasycznej TV jest już blisko
Branża telewizyjna uważa, że to Amazon i Netflix będą mieć największy wpływ na rynek cyfrowego wideo na świecie, i to już w ciągu dwóch lat.
magdalena lemańska
Tak wynika z corocznego badania Digital TV Europe podsumowującego sytuację w branży płatnej telewizji i wideo na świecie. Aż 26,7 proc. z ponad 380 szefów firm z tych sektorów w 42 krajach zapytanych o to, jaka firma będzie miała największy wpływ na światowy rynek cyfrowego wideo, wskazało na amerykańskiego Amazona. 21,2 proc. wytypowało konkurencyjnego Netfliksa, a 11,8 proc. wymieniło operatorów telekomunikacyjnych w rodzaju AT&T, Vodafone, Orange czy Telefoniki.
Uderzające jest to, że grupy firm historycznie specjalizujące się w produkcji i dystrybucji wideo, czyli wielkie studia hollywoodzkie oraz operatorzy kablowi i platformy satelitarne, uzyskały znacznie mniej wskazań, bo – odpowiednio: 6,5 proc. (dystrybutorzy) oraz 5,8 proc. (studia produkcyjne). Pokonał ich nawet Google i Facebook, który w coraz większym stopniu zamierza teraz postawić na wideo, co pozwoli mu powalczyć o budżety reklamowe dotychczas trafiające do telewizji.
Internet zatrzyma płatne telewizje
Wśród generalnych refleksji dotyczących sytuacji na rynku płatnej telewizji w ciągu dwóch najbliższych lat przeważały właśnie obawy o presję ze strony internetowych graczy. Największa grupa przepytanych ekspertów (40,9 proc. wszystkich) uważa, że w takiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta