Wielkie polowania na kandydatów do pracy
Agencje zatrudnienia prześcigają się w działaniach, które mają zwiększyć ich szanse w walce o pracowników. Przy malejącej liczbie chętnych do pracy inwestycja w ogłoszenia to już za mało.
Anita Błaszczak
– Dzisiaj ten, kto ma kandydatów, ten ma obroty – twierdzi Maciej Witucki, prezes grupy Work Service, lidera usług HR w Europie Środkowej. Jego opinia trafnie opisuje sytuację na wartym prawie 7 mld zł polskim rynku usług agencji zatrudnienia i firm rekrutacyjnych. Z każdym miesiącem zaostrza się tam konkurencja. Jednak tym razem chodzi głównie nie o klientów, a o kandydatów do pracy, którzy stali się deficytowym dobrem. – Rynek pracownika nie jest faktem medialnym; pracodawcy realnie szukają pracowników i zatrudniają ich, a tym samym liczba dostępnych kandydatów kurczy się – twierdzi Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland i prezes Polskiego Forum HR, które zrzesza większość dużych firm tej branży.
Premia za polecenie
– Pracujemy dla Ciebie – przekonuje Work Service w kampanii reklamowej, którą prowadzi od kwietnia w prasie i w Internecie. –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta