Rośnie nam w ciszy
![Smart for two electric drive, rynkowa nowość w salonach od wiosny 2017 r. To jeden z najtańszych elektryków na rynku – wersja podstawowa kosztuje 94,5 tys. zł. Silnik o mocy 81 KM zasilany jest z litowo–jonowego akumulatora o pojemności 17,6 kWh. Producent obiecuje zasięg 160 km, ale praktyka miejsko–podmiejskiej eksploatacji pokazuje, że jest to bliżej 130 km. Zaletą smarta jest jego zwrotność – średnica zawracania wynosi 6,95 m. Obecny model to już czwarta generacja smarta ed (debiut 2007 r.).](http://grafik.rp.pl/g4a/1352698,782615,3.jpg)
Polski rynek rośnie, choć jak na razie wielkości sprzedaży są śladowe. Liderem jest BMW i3.
wojciech romański
Jak przewiduje firma analityczna Deloitte, już w 2022 roku 30 proc. nowych samochodów sprzedawanych w krajach rozwiniętych posiadać będzie napęd elektryczny, natomiast w krajach rozwijających się ich liczba powinna wynieść około 20 proc. Z kolei według badań ORPA (Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych) samochody elektryczne wzbudzają coraz większe zainteresowanie polskich kierowców. „Elektrykami" interesuje się blisko 92 proc. kierowców, jednak zakup tego typu pojazdu rozważa zaledwie co ósmy ankietowany. Zniechęca cena zakupu, wciąż ograniczone zasięgi i niedostatki infrastuktury.
W granicach błędu statystycznego
– Wyjątkowa dynamika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta