Homologacja po nowemu
Zmieniają się zasady pomiary emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu przez samochody.
robert przybylski
Wraz z początkiem września nowo homologowane modele rejestrowane w Europie muszą przejść obowiązkowy cykl pomiarów emisji dwutlenku węgla według procedury WLTP. Jest to światowy standard, który zastąpi europejski cykl pomiarowy NEDC. Od 1 września 2018 roku każdy fabrycznie nowy samochód rejestrowany w Unii będzie musiał przejść procedurę WLTP. Jest ona ostrzejsza od poprzedniej, co oznacza, że samochód do tej pory homologowany z emisją 100 gram dwutlenku węgla na kilometr, w nowych warunkach pomiaru wykaże 120 gram.
Co z podatkami
Zmiana może okazać się dużym problem dla przemysłu samochodowego. Na 28 krajów unijnych, 19 stosuje podatki rejestracyjne uzależnione od wielkości emisji. Przemysł obawia się, że w krajach, których administracje nie zmienią skali podatkowej, może nastąpić spadek sprzedaży aut.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Aut ACEA apeluje do rządów, aby jak najszybciej wzięły pod uwagę zmienione okoliczności. Podobnie sprawa wygląda z flotami korporacyjnymi, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta