Modowi zapaleńcy i wizjonerzy
Trendy | Choć tak zwane sieciówki dominują w odzieżowym krajobrazie, to rośnie grono osób chętnych, aby z mody uczynić swój biznes. Nastały dobre czasy zarówno dla nowych, jak i doświadczonych niezależnych projektantów. urszula Zielińska
– Freeshion, Talia Fashion czy Karolina Baczyńska to przykłady polskich marek, które znamy i które moim zdaniem już odniosły sukces – mówi „Rzeczpospolitej" Ilona Franczyk, menedżerka w DaWanda, platformie e-commerce wspierającej działania projektantów w sieci.
DaWanda wywodzi się z Niemiec i działa w kilku krajach Europy. Tylko w Polsce współpracuje z 7 tys. projektantów. Z tej grupy 3 tys. to właściciele marek odzieżowych. I marek tych przybywa.
Dobry moment na start...
– Codziennie aktywujemy 5–10 osób, działalności gospodarczych lub firm w tym segmencie. Są to często twórcy rękodzielnicy: dziergający szale czy swetry. Niektóre marki tworzą jeden produkt i na nim opierają cały swój biznes. Kobiety rzucające korporacje i chcące tworzyć coś swojego, kobiety matki projektujące kolekcje dla swoich dzieci – to już trend – opowiada Franczyk.
Marek przybywa lub są reaktywowane szczególnie teraz, w czwartym kwartale, gdy zbliża się sezon prezentów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta