Zakupy w sieci także na eksport
internet | Branża odzieżowa coraz powszechniej korzysta z możliwości handlu elektronicznego. Dzięki kanałom online firmy docierają do klientów również z rynków zagranicznych. piotr mazurkiewicz
Od kilku lat odzież jest najczęściej wymienianą przez internautów kategoria, jeśli chodzi o realizowane w sieci zakupy. Z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS dla „Rz" wynika, że w tym roku zakupy w tym kanale planuje 17 proc. badanych, a 18,2 proc. chce je robić i online, i offline.
Świetne perspektywy
Dlatego prognozy są optymistyczne. – Obecnie sprzedaż odzieży i obuwia przez internet, według różnych źródeł, to 5–6 proc. całego rynku, którego wartość szacowana jest na 36–40 mld zł. To daje wartość około 2 mld zł – mówi Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com. Jak podaje, sprzedaż odzieży i obuwia w kanale online rośnie znacznie szybciej niż cały rynek – 15–20 proc. rocznie.
– Wyzwań jest wiele, przede wszystkim rosnąca konkurencja, w tym ze strony sklepów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta