Miliardy krążą po odzieżowym rynku
handel | Wydatki Polaków na ubrania powoli, ale systematycznie, rosną. Dlatego firm walczących o portfele i wieszaki klientów stale przybywa. piotr mazurkiewicz
Statystyczny Polak na ubrania i buty wydaje już niemal 1 tys. zł rocznie. To wciąż kilka razy mniej niż w Europie Zachodniej, ale wartość rynku odzieżowo-obuwniczego to już 37,8 mld zł. Z prognoz firmy Euromonitor International przygotowanych dla „Rz" wynika, że w tym roku powinna być ona wyższa o 3,9 proc., co jest najlepszym wynikiem w ostatnich latach.
Znikają sklepy
Wywiadownia gospodarcza Bisnode Polska podaje, że kondycja branży jest bardzo zróżnicowana. – Blisko połowa producentów jest w złej i słabej kondycji finansowej, z czego blisko 38 proc. w bardzo złej – mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska. W 2016 roku w sądach ogłoszono także 12 upadłości firm zajmujących się produkcją odzieży i tekstyliów. To jednak w ujęciu rocznym spadek o 45 proc. Co jednak ciekawe, według danych Biura Informacji Kredytowej BIG Infomonitor tzw....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta