Allegro przegrało
Sieć Rossmann jest najlepiej ocenianym sprzedawcą detalicznym w Polsce – wynika z raportu firmy OC&C. Dotąd w sześciu edycjach czterokrotnie wygrywało Allegro, a raz Apart.
Jak wyjaśnia OC&C, wygraną Rossmannowi zapewniły najwyższe oceny w kryteriach zaufania, jakości i obsługi oraz wysokie, trzecie miejsca w kryteriach szerokiego wyboru, adekwatnych produktów i wygody.
Zmiany widać także wśród najlepiej ocenianych sieci spożywczych. Dwie edycje badania wygrywała Biedronka, przed Lidlem. W tym roku firmy zamieniły się pozycjami, Lidl po raz pierwszy otwiera ranking.
– Lidl wykorzystał fakt, że cena przestaje być dominującym kryterium pozycjonującym sklepy, i odróżnił się od pozostałych, stawiając na szeroką ofertę przy zachowaniu dobrego stosunku ceny do wartości – mówi Marek Zdziech, partner zarządzający biura OC&C Strategy consultants w Polsce. – Dostrzegamy już zwiastun kolejnej fazy – radości z doświadczania – i wierzymy, że wraz ze wzrostem wydatków w handlu spożywczym w Polsce na znaczeniu zyskiwać będą kryteria jakości i obsługi – dodaje. ©℗ —pm