Zakupy Polaków będą teraz bardziej smart
Tradycyjni sprzedawcy w starciu z konkurencją ze strony e-commerce chętnie sięgają po nowe technologie. Ruszył swoisty wyścig zbrojeń na innowacje.
Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak placówki handlowe walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie – rzadziej odwiedza salony sprzedaży.
Czerwony koszyk
Dynamiczny rozwój rynku e-commerce to dla tradycyjnych sprzedawców ogromne wyzwanie. Z danych opublikowanych przez PwC wynika, że 17 proc. Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 47 proc. deklaruje chęć robienia zakupów spożywczych online. Raport PwC „Polacy na zakupach" wskazuje, że już teraz 23 proc. z nas zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić w przyszłości.
Firmy, które zbudowały swój model biznesowy na tradycyjnych punktach sprzedaży, nie poddadzą się bez walki. Inwestują więc w nowe technologie i poszukuje kreatywnych rozwiązań zwiększających satysfakcję klienta. Przykładem może być Sephora. Niedawno sieć perfumerii testowała w Kanadzie i Rumunii nowy rodzaj obsługi klienta – wprowadziła dwa rodzaje koszyków zakupowych: czerwone i czarne. Te pierwsze przeznaczone były dla osób zainteresowanych pomocą sprzedawcy, drugie dla klientów, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta