Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zakupy Polaków będą teraz bardziej smart

14 maja 2019 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Michał Duszczyk
Sklep przyszłości to idea, nad którą pracują m.in. sieci drogerii
źródło: materiały prasowe
Sklep przyszłości to idea, nad którą pracują m.in. sieci drogerii

Tradycyjni sprzedawcy w starciu z konkurencją ze strony e-commerce chętnie sięgają po nowe technologie. Ruszył swoisty wyścig zbrojeń na innowacje.

 

Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak placówki handlowe walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie – rzadziej odwiedza salony sprzedaży.

Czerwony koszyk

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce to dla tradycyjnych sprzedawców ogromne wyzwanie. Z danych opublikowanych przez PwC wynika, że 17 proc. Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 47 proc. deklaruje chęć robienia zakupów spożywczych online. Raport PwC „Polacy na zakupach" wskazuje, że już teraz 23 proc. z nas zamawia przez internet produkty pierwszej potrzeby, a 37 proc. zamierza to robić w przyszłości.

Firmy, które zbudowały swój model biznesowy na tradycyjnych punktach sprzedaży, nie poddadzą się bez walki. Inwestują więc w nowe technologie i poszukuje kreatywnych rozwiązań zwiększających satysfakcję klienta. Przykładem może być Sephora. Niedawno sieć perfumerii testowała w Kanadzie i Rumunii nowy rodzaj obsługi klienta – wprowadziła dwa rodzaje koszyków zakupowych: czerwone i czarne. Te pierwsze przeznaczone były dla osób zainteresowanych pomocą sprzedawcy, drugie dla klientów, którzy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11354

Wydanie: 11354

Spis treści
Zamów abonament