Ambitne firmy idą w świat
Chociaż duży krajowy rynek ogranicza chęci wielu przedsiębiorstw do zagranicznej ekspansji, to coraz więcej firm celuje w pozycję europejskiego czy nawet globalnego lidera, w czym pomagają akwizycje za granicą.
Wprawdzie na ponad 248 mld zł aktywów polskich firm za granicą składają się w dużej mierze inwestycje największych spółek paliwowych, surowcowych czy finansowych (z PKN Orlen i KGHM na czele), to szybko wydłuża się lista przejęć dokonanych przez prywatne firmy. Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl, twierdzi, że dotychczasowe doświadczenie w akwizycjach za granicą bardzo teraz pomogło firmie w kupnie francuskiej spółki Majencia, w której transakcję musieli zaakceptować pracownicy firmy.
Strategia wzrostu
– Zgodnie z naszą strategią rośniemy zarówno organicznie, jak i przez przejęcia, które przyspieszają wejście na zagraniczne rynki i zdobycie tam mocnej pozycji – twierdzi prezes Grupy Nowy Styl, której realizowane od 2011 r. zagraniczne akwizycje pomogły wejść do ścisłej czołówki europejskiego rynku mebli biurowych. Na razie firma, która w tym roku chce osiągnąć 500 mln euro przychodów ze sprzedaży, zajmuje na nim trzecie miejsce, ale ma apetyt na pozycję lidera. Ma w tym pomóc akwizycja we Francji. – Jesteśmy tam obecni od niemal 20 lat, ale przejmując Majencię, osiągniemy pozycję numer jeden w kraju,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta