Bez leasingu nie byłoby modernizacji gospodarki
Przez ostatnie 25 lat polska branża leasingowa sfinansowała inwestycje firm o łącznej wartości 628,2 mld zł. Teraz możemy pomóc w rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Marta Wolańska, prezes Pekao Leasing. Piotr Skwirowski
Jaka jest kondycja leasingu w Polsce jako branży?
Od 1995 do 2018 r. średnioroczna dynamika wzrostu branży leasingowej wynosi 19 proc. Takie dane pokazuje Związek Polskiego Leasingu. Miniony rok też był bardzo udany, zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost. Branża leasingowa jest bardzo wrażliwa na to, co się dzieje w gospodarce. Im lepiej idzie przedsiębiorcom, czyli naszym klientom, im lepiej wygląda modernizacja naszego przemysłu, im szybciej rosną inwestycje i skuteczniej wykorzystujemy pieniądze unijne, tym lepiej rozwija się nasza branża.
Koniec zeszłego roku to zmiana przepisów, która mogła skomplikować życie branży. Mówiło się, że zwiększone zakupy samochodów pod koniec roku, które miały pozwolić uciec przedsiębiorcom przed nowymi przepisami, będą oznaczać mocne spowolnienie w firmach leasingowych na początku tego roku. Tak się stało?
Obawy były chyba większe niż to, co dzieje się w branży od początku tego roku. Nowe przepisy ograniczyły korzyści, jakie firmom daje leasing samochodów. W ostatniej chwili te ograniczenia jednak złagodzono, z korzyścią dla naszej branży, ale przede wszystkim dla naszych klientów. Nasza spółka jest liderem w finansowaniu samochodów luksusowych, a zmiany tych przepisów nie przełożyły się na osiągane przez Pekao Leasing wyniki sprzedażowe.
Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta