Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Interes, który rodzi się z miłości do kawy

28 października 2019 | Dodatki Jednodniowe
źródło: Shutterstock

Własna palarnia, sklep internetowy z kawą czy kawiarnia to może być dobry interes, ale pod warunkiem, że będą wytwarzać naprawdę dobry produkt.

Choć kawa nie rośnie w naszym kraju, Polacy ją kochają. Ponad 66 proc. z nas pije regularnie kawę. Połowa rozpoczyna od niej każdy dzień – podaje Food Research Institute.

W spożyciu kawy zajmujemy 11. miejsce na świecie. Przeciętny Polak wypija jej 95 l rocznie, co oznacza trzy kg ziaren, to więcej niż np. Włosi, ale mniej niż Czesi czy Słowacy. Najwięcej piją jej Skandynawowie – po14 kilogramów rocznie.

Przez lata nad Wisłą królowała mała czarna „po turecku" – czyli kawa zalewana wrzątkiem, ale to się zmienia. Polscy konsumenci coraz bardziej otwierają się na nowe sposoby przygotowywania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11495

Wydanie: 11495

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament