Zmianę organizacji ruchu drogowego musi poprzedzać analiza jej skutków
Do wprowadzenia nowej organizacji ruchu drogowego nie wystarczy lakoniczne stwierdzenie, że zmiana będzie służyła bezpieczeństwu ruchu, bez odwołania się do konkretnych ustaleń.
Projekt stałej organizacji ruchu, zatwierdzony przez starostę, polegał na wprowadzeniu na drodze gminnej znaku B-5 – zakazu wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 5 ton. Podstawą prawną do wydania takiego aktu był art. 10 ust. 5 ustawy z 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym oraz § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem. Uchwałą z 2014 r. Naczelny Sąd Administracyjny przesądził, że zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ jednostki samorządu terytorialnego jest aktem, podlegającym kontroli sądu administracyjnego.
Trudne warunki drogowe
Zarządzenie starosty zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie Wojciech L. (dane zmienione), właściciel firmy mechaniki pojazdowej i transportu towarów, wykonywanego samochodami ciężarowymi o masie powyżej 5 ton. W skardze zarzucił, że wprowadzenie zakazu wjazdu na drogę pojazdów o masie całkowitej powyżej 5...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta