Transport w miastach jedzie z prądem
Polski rynek autobusów elektrycznych coraz mocniej rozkręca dofinansowanie z UE. Tymczasem rządowy program wsparcia nie może ruszyć z miejsca.
Branża elektromobilności w Polsce ma nowego lidera. Gdy porażką okazuje się próba rozpędzenia przez rząd rynku elektrycznych samochodów, coraz lepiej radzi sobie segment miejskiego transportu publicznego, rozkręcając zakupy elektrycznych autobusów. Na dodatek ostatnie dni przyniosły kolejny przełom: w ubiegłym tygodniu zapadła decyzja o przyznaniu 13 samorządom na ten cel ponad 460 mln zł unijnego wsparcia. Pozwoli to zakupić ok. 190 elektrobusów. To drugi w tym roku krok umacniający rynek, po rozstrzygnięciu wiosną gigantycznego przetargu na zakup 130 elektrobusów dla Warszawy. Według branżowej firmy analitycznej JMK Analizy Rynku Transportowego dofinansowanie zatwierdzone w piątek przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) praktycznie podwoi liczbę elektrobusów, jakie do tej pory trafiły na ulice. W sumie w ciągu dwóch najbliższych lat w miastach pojawi się blisko pół tysiąca nowych autobusów zasilanych prądem.
Wygrał Kraków
Ten elektryczny boom będzie efektem konkursu na rozwój publicznego transportu w miastach ogłoszonego w połowie ub. roku w ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko". Z 460 mln zł...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta