Popyt konsumpcyjny nie słabnie, tylko się zmienia
Polacy coraz większą część swoich budżetów przeznaczają na usługi, co sprawia, że dane dotyczące sprzedaży detalicznej słabiej odzwierciedlają konsumpcję.
Sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym (czyli po korekcie o wpływ zmian cen) zwiększyła się w październiku o 4,6 proc. rok do roku, po zwyżce o 4,3 proc. we wrześniu. Na pierwszy rzut oka można mówić o miłej niespodziance. Ankietowani przez „Parkiet" ekonomiści szacowali przeciętnie, że sprzedaż wzrosła o 4,1 proc. rok do roku. Na te szacunki wpływ miały jednak rozczarowujące wyniki sprzedaży detalicznej z poprzednich dwóch miesięcy. A patrząc w szerszej perspektywie, październikowe dane, które GUS opublikował w poniedziałek, trudno uznać za optymistyczne. W I połowie br. sprzedaż detaliczna rosła średnio w tempie 5,8...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta