Polskie meble ruszają na podbój Ameryki
Największa w historii branży meblarskiej akcja promocyjna w USA ma otworzyć w przyszłym roku drzwi do lukratywnego rynku w Stanach. Liczymy na zamówienia po rugowanych Chińczykach.
Ameryka już teraz w rankingu światowych odbiorców naszych mebli plasuje się wysoko, bo na szóstej pozycji. Sprzedajemy je tam za równowartość niespełna 400 mln euro rocznie. Stany Zjednoczone zawsze kusiły branżę meblarską. Tym razem przedsiębiorcom sprzyja jednak sytuacja międzynarodowa. Gospodarcze starcie Waszyngtonu z Pekinem przeszło już w wyniszczającą wojnę handlową i poważnie uderzyło w eksport chińskich mebli na amerykański rynek.
Polskie firmy zamierzają wykorzystać okazję. – Przygotowaliśmy strategiczny plan wejścia z ofensywą marketingową na największych branżowych targach w USA, High Point Market w Północnej Karolinie, uznawanych też za największe na świecie – mówi Michał Strzelecki, dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.
Za 2, 7 mln zł – rekordową kwotę, jaką do tej pory wydała branża meblarska w swej historii na promocję rodzimych mebli na konkretnym rynku – OIGPM, organizator imprezy, zapewnił udział oferty polskich mebli w całym cyklu wystaw High Point Market. Specjalnie przygotowana prezentacja sprzętów „made in Poland" ma się pojawić w co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta