Praca zdalna w części B akt osobowych
Dokument dotyczący uzgodnienia home office należy przechowywać w części akt związanej z przebiegiem zatrudnienia. Resort pracy potwierdza, że będzie tak również po znowelizowaniu kodeksu pracy.
Obecnie pracodawcy mogą polecić pracę zdalną na podstawie art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1842 ze zm.). Choć ustawa nie przewiduje żadnej szczególnej formy polecenia wykonywania pracy zdalnej, to dla celów dowodowych warto utrwalić je w formie pisemnej lub dokumentowej (np. wydruku wiadomości e-mail).
Miejsce w teczce
Zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej określa rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z 10 grudnia 2018 r. (DzU poz. 2369). W myśl jego § 3 w skład tej dokumentacji wchodzą akta osobowe (A, B, C, D) oraz dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. W części A przechowuje się dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, a w części B – dotyczące nawiązania stosunku pracy i przebiegu zatrudnienia.
W części B należy przechowywać m.in.:
∑ umowę o pracę,
∑ oświadczenia lub dokumenty dotyczące danych osobowych, gromadzone w związku z nawiązaniem stosunku pracy,
∑ zakres czynności (zakres obowiązków),
∑ potwierdzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta