Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telewizory pod kreską

22 grudnia 2022 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Kupujemy coraz ostrożniej. W niektórych sektorach wartość sprzedaży rośnie tylko dzięki wyższym cenom.

Jak w środę podał GUS, sprzedaż detaliczna w listopadzie wzrosła realnie o 1,6 proc. rok do roku. Choć na tle mijającego roku to wynik słaby, to i tak zdołał wyraźnie przebić pesymistyczne oczekiwania ekonomistów. Zwiększyła się bowiem sprzedaż odzieży i obuwia.

Jednak już widać oszczędności Polaków. Spada na przykład sprzedaż alkoholi w ujęciu ilościowym, jedynie wzrost cen, wywołany choćby wyższą akcyzą, wartościowo trzyma ją ponad poziomem z 2021 r. Jak pokazują dane NielsenIQ, sprzedaż nabiału ilościowo jest w zasadzie taka sama jak przed rokiem, jednak wartościowo wyższa – z powodu inflacji – o 23 proc.

Nie najlepiej wypada sprzedaż elektroniki. W październiku wzrosła tylko o 8 proc. Spadki notują nawet tak duże i popularne kategorie jak elektronika konsumencka, czyli m.in. telewizory.

Wydanie: 12452

Wydanie: 12452

Spis treści
Zamów abonament