Promocje mogą odzyskać blask
To był ostatni taki Black Friday. Od nowego roku sklepy nie będą mogły zawyżać cen tuż przed wyprzedażami. Zmiana przepisów to szansa, żeby soldy odzyskały nadszarpnięty wizerunek. Ale jak się do niej przygotować?
Już w styczniu sklepy internetowe czeka wielki remanent regulaminów, weryfikacja opinii konsumentów, ale przede wszystkim zmienią się same wyprzedaże. Przy cenie promocyjnej sklepy będą musiały podać najniższą cenę z ostatniego miesiąca – dzięki chroniącej konsumentów dyrektywie Omnibus, która ze sporym poślizgiem wchodzi wreszcie do Polski.
Dla konsumentów to oczywiście doskonała informacja, natomiast problem będzie miał handel, i to bynajmniej nie dlatego, że zależy mu na zawyżaniu cen. Nowe przepisy narzucają mu sporo nowych obowiązków, do których nadal nie wiadomo, jak podejść. To wyzwanie dla systemów IT i archiwizowania danych. Stawkę podwyższa żywe zainteresowanie sprawą ze strony UOKiK.
Dyrektywa porządkuje też nieco tzw. scoring, czyli reguły przyznawania klientom indywidualnych cen. To wyzwanie dla sklepów internetowych, sieci handlowych, a także dla branży reklamowej.
Lepiej późno niż wcale
Dyrektywa Omnibus zacznie w Polsce działać od Nowego Roku. Ma ukrócić pseudoprzeceny, towarzyszące importowanemu z USA zwyczajowi Black Friday. Wyprzedaże pod koniec listopada, które za oceanem faktycznie były okazją cenową i dlatego zyskały tak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta