Nowa jakość sklepowych inicjatyw środowiskowych
Konsument jest coraz bardziej przejęty kondycją Ziemi, warto więc tę emocję uchwycić. I wyróżnić się na tle branży.
Wciąż jest wiele do zrobienia, ale aktywność firm handlowych w zakresie inicjatyw mających na celu ograniczenie zużycia energii, walkę z marnowaniem żywności, ograniczanie emisji CO2 i wielu innych – zdecydowanie rośnie. Aż 66,5 proc. Polaków, którzy kupują zdrowe produkty, przyznaje, że walka z marnowaniem jedzenia jest dla nich teraz bardzo ważna.
Z kolei tylko kilkanaście procent deklaruje, iż nie stara się kupować mniej produktów spożywczych. Pozostali – z rożnych natężeniem – starają się jednak do koszyków wkładać mniej – wynika z badania Kantar na użytkownikach aplikacji Zdrowe Zakupy. Pokazuje to, jak wielka zmiana zaszła wśród polskich konsumentów w ostatnich latach. Obecne zmiany w zachowaniach zakupowych to efekt tak pandemii, jak i rosnących cen w sklepach – od miesięcy są one sporo wyższe niż rok wcześniej, wbrew pozytywnym przekazom NBP. Dynamika wzrostu cen w sierpniu zmalała, ale w sklepach wciąż było średnio 12,4 proc. drożej niż przed rokiem.
Walka z marnowaniem
Jak podaje Federacja Polskich Banków Żywności w swoim raporcie, w Polsce każdego roku marnuje się 4,8 miliona ton żywności i to konsumenci odpowiadają za 60 proc. całości wyrzucanego jedzenia. W tym roku 56 proc. ankietowanych przyznało się do marnowania żywności w swoich domach. Jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta