ChatGPT będzie się dalej rozpychał nad Wisłą
Mija rok od debiutu narzędzia, która sprawiło, że o sztucznej inteligencji zrobiło się głośno. Część rodzimych przedsiębiorstw już wdrożyła ją do swojego biznesu. Pozostałe mają takie plany.
Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.
Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.
Praktyka pokazuje, że narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT. Firmy dostarczające oprogramowanie i aplikacje potwierdzają, że algorytmy oparte na AI stały się już nieodłączną częścią oferowanych przez nie rozwiązań.
Wojciech Ozimek, wiceprezes spółki technologicznej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta