Wolontariat pracowniczy kluczowy w budowaniu lepszej przyszłości
W dzisiejszym świecie, gdzie przedsiębiorstwa coraz częściej kierują się także społeczną odpowiedzialnością, coraz więcej firm zastanawia się nad wdrożeniem wolontariatu pracowniczego. Również sami pracownicy coraz chętniej wychodzą z taką inicjatywą.
W dobie dynamicznych zmian społecznych i gospodarczych wolontariat pracowniczy w Polsce nabiera szczególnego znaczenia. – Firmy są obecnie postrzegane jako kluczowe w rozwiązywaniu problemów ludzi i planety, mają bowiem narzędzia, technologie i zasoby finansowe, aby tego dokonywać. W Polsce około 20 proc. dużych firm oferuje zorganizowane programy wolontariatu pracowniczego, często są to tzw. fundacje korporacyjne. Większość z nich, realizując wolontariat, współpracuje z partnerami zewnętrznymi, którymi najczęściej są organizacje pozarządowe – mówi Katarzyna Kunert, Communication Manager Advalue Engaged, agencji specjalizującej się w marketingu społecznie zaangażowanym.
Tworzenie programów grantowych, doraźne projekty czy oferowanie wsparcia wolontariuszy organizacjom dobroczynnym pozwala na realizację strategii społecznej odpowiedzialności firm. – Taki wolontariat wynika z synergii zarządów pracodawców biznesowych i instytucjonalnych oraz pracowników. To coraz bardziej doceniany i integralny element strategii, szczególnie dużych firm – mówi Izabela Dyakowska, prezes zarządu Fundacji Instytut Wolontariatu Pracowniczego. Dyakowska podkreśla, że wolontariat pracowniczy dostępny jest dla każdej organizacji zmierzającej w swojej transformacji od ego do eko, z każdej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta