Nowe narzędzia to nowe możliwości
Jak powinna wyglądać cyfrowa transformacja biznesu i jak mogą ją wspierać nowoczesne technologie – wyjaśnia Olga Złotnicka, dyrektorka wykonawcza ds. transformacji i efektywności Orange Polska.
W jakim kierunku zmierza transformacja cyfrowa w biznesie?
Niewątpliwie transformacja cyfrowa jest jednym z dużych wyzwań, które stoją przed przedsiębiorstwami. Dotyczy wielu kontekstów, nie tylko relacji z klientami. Chodzi też o zmiany, które muszą zajść w środku organizacji, ponieważ ten rodzaj transformacji ma wpływ na to, w jaki sposób przedsiębiorstwa są zorganizowane, jak wygląda ich struktura.
Czyli co powinno być celem transformacji cyfrowej?
Najłatwiej jest mi to określić na przykładzie Orange Polska. Celem transformacji jest takie użycie narzędzi, które mamy do dyspozycji – nowych technologii, zbiorów danych – aby efektywnie wykorzystywać je do podejmowania decyzji biznesowych. To także kwestia upraszczania wewnętrznych procesów, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Chcemy być cyfrowym operatorem i stawiamy na pierwszym miejscu cyfrowe doświadczenie klienta. Musimy się na tym skupiać, myśląc o nowych projektach czy nowych usługach. Później myślimy o tym,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta