Potrzeby edukacyjne wobec zmian klimatu
Zmiany klimatu to proces rewolucjonizujący współcześnie nie tylko działanie, ale także myślenie i weryfikowanie planów i strategii. Zmiany klimatu stają się punktem odniesienia oceny zasadności realizacji projektów i efektywności użytych technologii oraz formułowanych przepisów prawa. Są przyczynkiem do międzynarodowych dyskusji już nie tylko o przyczynach, ale przede wszystkim warunkach, na jakich powinien dokonywać się rozwój gospodarczy i społeczny.
Ewolucja w myśleniu
W ostatnich sześciu dekadach ludzkość doświadczyła ewolucji w myśleniu o roli i znaczeniu zmian klimatu. Diagnozy, formułowane w wyniku najpierw spostrzeżeń, a następnie badań, dały asumpt do wskazania potencjalnych zagrożeń. Ale to był dopiero początek zmian.
W kolejnym etapie pojawiły się organizacje międzynarodowe i grupa państw, liderów rozwoju społeczno-gospodarczego, którzy zaczęli wyznaczać cele w obszarze ograniczania negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko. Później przyszła rosnąca świadomość, że problem jest globalny i tylko przy zaangażowaniu wszystkich, a na pewno większości, można planować ograniczanie szkodliwych skutków. Wskazanie zagrożeń i prawdopodobnych scenariuszy uzmysłowiło nieuchronność przeobrażeń oraz skalę i zakres wpływu industrialnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta