Ważą się losy Izery. Wokół projektu coraz większe zniecierpliwienie
Izerę obciąża polityczny związek z PiS, dla którego fabryka elektryków miała głównie propagandowy wymiar.
Dziś rządzący mogą uchylić tajemnicy co do przyszłości Izery. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiedziało na czwartek konferencję prasową dotyczącą rewizji Krajowego Planu Odbudowy. Perspektywę zmian w KPO i możliwość rezygnacji z części projektów jeszcze w styczniu zapowiadała minister funduszy Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Wśród zagrożonych przedsięwzięć miała się znaleźć fabryka polskiego elektryka, niejako „zaszyta” w KPO poprzez zapis o wsparciu gospodarki niskoemisyjnej dla osiągnięcia celu, jakim ma być zdolność produkowania 100 tys. pojazdów zeroemisyjnych rocznie do połowy 2026 r.
Stan niepewności
Napięcie wokół inwestycji rośnie, bo przedłużanie stanu niepewności nie jest korzystne ani dla rządzących, a tym bardziej dla realizującego projekt ElectroMobility Poland (EMP). Jak podkreśla spółka, dotrzymanie harmonogramu inwestycji w zdefiniowanych przez KPO ramach wymaga szybkich i jednoznacznych decyzji, a także efektywnego zaangażowania właściciela. Niecierpliwi się także chiński partner przedsięwzięcia, koncern Geely, który w ubiegłym miesiącu w liście do prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta