To, co robią dla innych, jest ważne i dla firmy, i dla pracowników
Coraz więcej młodych ludzi angażuje się w działania wolontariackie, czym przyczynia się do pozytywnych zmian w społeczeństwie. To dla nich nie tylko okazja do poznania nowych osób i nawiązania relacji społecznych, ale też sposób na odstresowanie się i oderwanie od codziennych obowiązków.
Sens pracy pozwala utożsamiać się z wykonywanym zawodem i wzmacnia poczucie, że „to, kim jestem, wynika z tego, co robię”. Ostatecznie, gdy praca ma sens, rodzi się zaangażowanie – wówczas nie tylko „odsiadujemy godziny”, ale naprawdę chcemy coś tworzyć, zmieniać i rozwijać – podkreślają eksperci. Dodają również, że młodzi, widząc realne efekty swoich działań, mogą być dodatkowo zachęcani do kontynuowania pracy na rzecz innych.
Młodzi chcą zmieniać świat na bardziej przyjazny
Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po połowie lat 90., coraz silniej zaznacza swoją obecność na rynku pracy. Wnoszą oni nie tylko elastyczność cyfrową i nowoczesne podejście do pracy, lecz także klarowne wartości.
Dla wielu z nich ważniejsze niż sama pensja staje się to, czy firma, w której pracują, angażuje się społecznie i daje możliwość wpływu na otoczenie. W tym kontekście wolontariat pracowniczy staje się kluczowym elementem strategii HR i CSR. Młodzi pracownicy są świadomi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)