LOT „nabiera masy”. Zagęszcza siatkę, wchodzi w konsolidację
Nie ma dziś w Europie drugiego przewoźnika tradycyjnego, który w takim tempie jak LOT ogłaszałby nowe połączenia. W 2026 roku ma ich przybywać jeszcze szybciej. Prezes LOT-u Michał Fijoł nazywa to „nabieraniem masy” przez firmę.
Budowaniu siły ma służyć także próba przejęcia czeskiego przewoźnika, mocnego na środkowoeuropejskim rynku Smartwings. LOT, obok niemieckiego Discovery (dawniej Eurowings) oraz turecko-niemieckiego SunExpress jest najpoważniejszym kandydatem do wykupienia czeskiej linii. Tyle, że Discovery należy całkowicie do Grupy Lufthansy, a SunExpress jest joint venture Turkish Airlines i Lufthansy. Mało jest więc prawdopodobne, aby Komisja Europejska zdecydowała się na kolejne umocnienie niemieckiej grupy.
Stavanger w poniedziałek, Rovaniemi w czwartek
Nieco ponad tydzień temu ruszyły loty do norweskiego Stavanger. Jeszcze tydzień wcześniej – do marokańskiego Marrakeszu, w ostatni czwartek – do fińskiego Rovaniemi. Nowe, już ogłoszone, połączenia LOT-u planowane na początek 2026 r. to Malaga, Porto, włoska Bolonia, odkładane od kilku lat San Francisco i Ałmaty w Kazachstanie. Hitami LOT-u z tego roku są także Lizbona i Rejkjavik.
To wszystko ma służyć właśnie budowaniu podaży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
