Centra handlowe jak nowe podwórka
Badania pokazują, że nastolatki spędzają w internecie wiele godzin dziennie, stykając się przy tym z różnymi treściami, często stanowiącymi dla nich zagrożenie. Bardzo ważne są więc działania edukacyjne, w które włączają się także galerie handlowe.
Według najnowszych danych Polskiej Rady Centrów Handlowych w I połowie 2025 r. odwiedzalność centrów handlowych odnotowała niewielkie spowolnienie (-2,1 proc. r./r.). Nie idzie to jednak w parze ze schłodzeniem apetytu konsumentów na tradycyjne zakupy. Bowiem mimo że np. w sierpniu odnotowano spadek odwiedzalności centrów o 1,4 proc., to obroty istotnie wzrosły, o 3,2 proc. Eksperci wskazują, że choć Polacy odwiedzają galerie rzadziej, to wydają więcej podczas jednej wizyty. Pokazuje to, że rynek stabilizuje się po zawirowaniach pandemicznych, jednak centra powinny aktywnie dostosowywać ofertę do zmieniających się nawyków zakupowych klientów.
Tak właśnie się dzieje. Praktyka pokazuje, że centra handlowe odgrywają znaczącą i stale ewoluującą rolę w tkance społecznej miast. A ich funkcje wykraczają daleko poza tradycyjną działalność handlową. Współczesne galerie są miejscami, w których mieszkańcy nie tylko realizują zakupy, ale przede wszystkim spędzają czas poza swoimi podstawowymi środowiskami, takimi jak dom, szkoła czy praca.
Centra handlowe stały się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
