Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Skuteczne działania marketingowe wymagają współpracy między działami, jasnych wskaźników pomiaru oraz świadomości, że aby marka mogła realnie wzmacniać pozycję przedsiębiorstwa, trzeba patrzeć w długim horyzoncie, łącząc emocje, dane i decyzje. Może w tym pomóc nowe narzędzie: Model Efektywnego Marketingu.
Czym jest dziś marketing w działalności firmy? Jakie kroki powinien podjąć biznes, by marketing był postrzegany jako inwestycja, a nie koszt? Przez lata ten obszar w wielu organizacjach był postrzegany raczej przez pryzmat działań komunikacyjnych niż twardych wskaźników biznesowych. Dziś, w erze cyfryzacji i podejmowania decyzji w oparciu o dane, coraz wyraźniej widać potrzebę ściślejszego powiązania marketingu z wynikami biznesu. CEO pytają o ROI, CFO szukają konkretnych liczb, a CMO często mierzą się z wyzwaniem przetłumaczenia działań marketingowych na język biznesu zrozumiały dla całej organizacji.
O tym, jak organizacje powinny dziś odpowiadać na te wyzwania, rozmawiali uczestnicy debaty „Efektywny marketing jako motor biznesu – jak wspólny język i zrozumiałe wskaźniki wspierają decyzje zarządu?”.
W trakcie spotkania zaprezentowany został również Model Efektywnego Marketingu 1.0. MEM to praktyczne narzędzie stworzone przez Polską Organizację Reklamodawców, które definiuje najważniejsze wskaźniki (KPI) i ułatwia spójne rozumienie w całej organizacji wpływu działań marketingowych na realizację celów biznesowych.
Strażnik najcenniejszego aktywa
Zdaniem ekspertów marketing, którego jeszcze dekadę temu w wielu organizacjach nie postrzegano jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
