Centra handlowe wciąż tracą klientów
Spada zarówno liczba wizyt, ich czas trwania i częstotliwość pojawiania się przez Polaków w takich obiektach. Jednak obroty nie, klienci idą do nich z jasno sprecyzowanymi planami zakupowymi i je realizują.
Galerie handlowe wciąż odczuwają ogromną zmianę zachowań konsumenckich wywołaną pandemią. W efekcie Polacy pojawiają się w takich obiektach sporo rzadziej niż wcześniej. Po trzech kwartałach 2025 r. liczba klientów w takich obiektach spadła o 6,8 proc. w porównaniu z tym okresem 2024 r. – wynika z badania Proxi.cloud, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Mniej klientów w galeriach
Liczba wizyt w centrach i galeriach handlowych po trzech kwartałach spadła o 14,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r., z kolei częstotliwość ich odwiedzania skurczyła się o 8 proc. Jednocześnie średni czas wizyty w obiektach tego typu uległ skróceniu o 4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Jednocześnie eksperci zauważają, że galerie mogą sobie z tym poradzić.
– Galerie nadal przyciągają klientów, ale muszą coraz bardziej konkurować o ich uwagę poprzez lepsze doświadczenie zakupowe, dopasowaną ofertę i integrację kanałów stacjonarnych z cyfrowymi. E-commerce ma znaczenie, ale kluczowe jest to, jak Polacy planują wydatki i jakiej realnej wartości oczekują od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)