E-handel korzysta z coraz bardziej nowatorskich rozwiązań
Zmiany napędzane przez AI i automatyzację przypominają rzekę, która co kwartał zmienia koryto – twierdzą przedstawiciele branży.
Już ponad połowa kupujących w internecie deklaruje korzystanie z chatbotów i narzędzi AI – wynika z tegorocznego raportu Gemiusa. Zaawansowane algorytmy są wykorzystywane częściej niż na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać. Pomagają w personalizowaniu oferty, ustalaniu cen, zarządzaniu zapasami i w logistyce. Ten trend będzie się pogłębiał.
Technologiczne warstwy
W e-commerce tempo zmian przypomina dziś prędkość, z jaką klient przewija ekran telefonu. – Co jeszcze rok temu uznawaliśmy za „standard”, dziś staje się jedynie punktem wyjścia. Moim zdaniem to, co najmocniej zmienia dziś obraz rynku, to technologia AI, i to na kilku warstwach – mówi Artur Pajkert, dyrektor ds. marketingu w cyber_Folks.
Wskazuje, że pierwszym obszarem jest AI bezpośrednio odczuwane przez kupujących, czyli na przykład wirtualne przymierzalnie albo chatboty, które coraz skuteczniej obsługują klientów.
Kolejna warstwa to AI bezpośrednio odczuwana przez właściciela...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
