„Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Naszą strategią jest jakościowe, odpowiedzialne dziennikarstwo oraz mocno sprofilowane treści: pod potrzeby współczesnych czytelników – mówi Wojciech Kuśpik, prezes PTWP.
Ubiegłotygodniowy komunikat o przejęciu Gremi Media zaskoczył rynek medialny. Od kiedy planował pan powiększenie PTWP o „Rzeczpospolitą”?
Budujemy PTWP od 30 lat, konsekwentnie dokładając kolejne elementy. Do prasy doszły eventy, potem serwisy internetowe, a następnie zarządzanie obiektami: Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodkiem w Katowicach. Od początku podkreślałem, że naszym DNA jest dynamiczny i konsekwentny rozwój. Wejście na giełdę – najpierw na NewConnect, potem na główny parkiet GPW – było kolejnym krokiem w umacnianiu pozycji w trzech obszarach: mediach online, eventach i zarządzaniu obiektami. Dziś rośniemy w tempie 20 proc. rocznie.
Chce pan ten wzrost przyspieszyć?
Do tego potrzebne są akwizycje, sojusze. Uważam, że projekt z Gremi Media będzie korzystny dla każdej ze stron: naszego partnera Funduszu Pluralis, dla PTWP i jego akcjonariuszy, dla „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. A także dla czytelników oraz gości na naszych eventach.
Czy będą więc kolejne przejęcia?
Jako spółkę giełdową obowiązują nas rygory informacyjne. Ale jak deklarowałem w rozmowach z analitykami i mediami finansowymi, jesteśmy otwarci na akwizycje.
W komunikatach o transakcji obejmującej Gremi Media mówił pan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
