Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konkurenci lecą w przeciwne strony

30 października 1998 | Nauka i Technika | ZZ

LOTNICTWO

Airbus stawia na nowe wielkie samoloty, Boeing na zwiększanie możliwości dotychczasowych

Konkurenci lecą w przeciwne strony

ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI

Boeingi będą latały dalej, Airbusy będą przewoziły więcej. Dwaj główni producenci odrzutowych samolotów pasażerskich znacznie różnią się w ocenie potrzeb lotnictwa cywilnego i planach budowy samolotów. Boeing uważa, że coraz więcej ludzi chce latać bez przesiadki i dlatego rozwijać będzie samoloty o większym niż dotychczas zasięgu. Airbus coraz bardziej zaangażowany jest w budowę samolotów o bardzo dużej pojemności (ok. 600 pasażerów) biorąc pod uwagę prognozy mówiące o podwojeniu się ruchu lotniczego w ciągu najbliższych 5 lat.

Strategia Boeinga na najbliższa lata, to budowa samolotów nie tyle większych niż dotychczasowe, co przede wszystkim mogących bezpośrednio pokonywać najdłuższe trasy -- mówił Joe Ozimek, dyr. ds. marketingu firmy w czasie konferencji w Warszawie.

Bezpośrednio, czyli szybciej

Szerokokadłubowe maszyny, do lotów długodystansowych powinny mieć zasięg co najmniej 9 tys. mil. Pozwoli to znacznie skrócić czas podróży, które dziś na bardzo długich trasach z przesiadkami zajmują ponad 20, bywa że do 30 godzin. Loty bezpośrednie na takich trasach będą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1531

Spis treści
Zamów abonament