Konkurenci lecą w przeciwne strony
LOTNICTWO
Airbus stawia na nowe wielkie samoloty, Boeing na zwiększanie możliwości dotychczasowych
Konkurenci lecą w przeciwne strony
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Boeingi będą latały dalej, Airbusy będą przewoziły więcej. Dwaj główni producenci odrzutowych samolotów pasażerskich znacznie różnią się w ocenie potrzeb lotnictwa cywilnego i planach budowy samolotów. Boeing uważa, że coraz więcej ludzi chce latać bez przesiadki i dlatego rozwijać będzie samoloty o większym niż dotychczas zasięgu. Airbus coraz bardziej zaangażowany jest w budowę samolotów o bardzo dużej pojemności (ok. 600 pasażerów) biorąc pod uwagę prognozy mówiące o podwojeniu się ruchu lotniczego w ciągu najbliższych 5 lat.
Strategia Boeinga na najbliższa lata, to budowa samolotów nie tyle większych niż dotychczasowe, co przede wszystkim mogących bezpośrednio pokonywać najdłuższe trasy -- mówił Joe Ozimek, dyr. ds. marketingu firmy w czasie konferencji w Warszawie.
Bezpośrednio, czyli szybciej
Szerokokadłubowe maszyny, do lotów długodystansowych powinny mieć zasięg co najmniej 9 tys. mil. Pozwoli to znacznie skrócić czas podróży, które dziś na bardzo długich trasach z przesiadkami zajmują ponad 20, bywa że do 30 godzin. Loty bezpośrednie na takich trasach będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta