Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient ponosi koszt zwrotu towaru

13 listopada 2007 | Dobra firma | Paweł Wrześniewski

To konsument płaci za zwrot towaru, który kupił w sklepie internetowym, jeśli rozmyślił się i postanowił go odesłać

– Prowadzę sklep internetowy. Jeden z klientów odstąpił od umowy i zwrócił sprzedany towar. Oddałem mu zapłaconą cenę, tak jak wymagają tego przepisy. Klient domaga się jednak także zwrotu kosztów przesyłki. Czy słusznie? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.

Nie. Sprawy te regulują kodeks cywilny i ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Przypomnijmy, że przepisy dają konsumentowi prawo odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zawartej na odległość – np. w sklepie internetowym. Ma on na to dziesięć dni od momentu wydania mu towaru (czyli np. odbioru przesyłki z rąk listonosza czy kuriera).

Wystarczy, że konsument złoży w ciągu owych dziesięciu dni oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Towar może oddać później. Polskie przepisy obowiązują wszystkie przedsiębiorstwa w naszym kraju. Kupujący w sklepach zagranicznych muszą się zorientować, czy obowiązujące tam regulacje też przewidują takie uprawnienie.

W razie odstąpienia od umowy należy ją uważać za niezawartą, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7862

Spis treści
Zamów abonament