„1612” nie zdobył widzów w Rosji
Film Chotinienki nie jest ani antypolski, ani prorosyjski. Ważne są w nim cudowności, a nie historia
Superprodukcja „1612”, która miała przybliżyć sens nowego rosyjskiego święta państwowego obchodzonego od trzech lat na cześć wypędzenia polskich najeźdźców z Moskwy i odzyskania przez Rosję niepodległości, okazała się niewypałem. Potwierdzają to negatywne recenzje oraz świecące pustkami sale.
„1612” jest w pewnym sensie klonem naszego „Ogniem i mieczem”, tyle że z odwrotnym przesłaniem. Krytycy rosyjscy podkreślają jednak, iż jako wtórny „1612” przegrywa z filmem Jerzego Hoffmana pod względem dramaturgii,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta