Uczą się, jak rozpoznawać emocje
Dobry menedżer jest asertywny, bez trudności potrafi mówić ludziom i rzeczy miłe, i nieprzyjemne. Umie motywować zespół i organizować czas swój i swoich podwładnych. Może się tego wszystkiego nauczyć podczas specjalistycznych szkoleń
Niegdyś tzw. miękkie umiejętności u polskich menedżerów rozwijały głównie duże zachodnie korporacje – firmy, których zwierzchnicy byli świadomi, że rozwój tego typu kwalifikacji jest niezbędny do osiągnięcia celu i poprawy jakości pracy. Obecnie robią to w takim samym stopniu duże koncerny, jak małe firmy rodzinne. Coraz częściej brakuje też specjalistów i ich właśnie zwierzchnicy chcą przekonać, jak bardzo potrzebni są w firmach. Wysyłając swoich menedżerów na szkolenia, szefowie przekonują ich, że są doceniani, ale także wysyłają komunikat, iż oczekują od nich ciągłego doskonalenia. Często chcą się też sami nauczyć, jak zatrzymać dobrego pracownika, jak pomóc mu rozwiązywać bieżące problemy, z którymi sobie nie radzi, a w perspektywie – jak oszczędzić mu frustracji.
Sztuka motywacji
– Szkolą się prezesi, dyrektorzy, kierownicy, specjaliści odpowiedzialni za jeden konkretny pion usług czy produkcji – mówi Andrzej Domagała, trener w krakowskiej firmie Strategie Personalne. – Podczas kursów uczę ludzi nie tylko, jak mogą się stać wydajniejszymi i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta