Podsumowanie roku z klientami zamiast tradycyjnej wigilii
Przedsiębiorca, który chce obdarować na święta pracowników czy kontrahentów, może zapłacić za wszystko z własnej kieszeni albo część wydatków uznać za koszty. Musi to jednak zaplanować.
Problem wynika z tego, że tegoroczne święta Bożego Narodzenia będą pierwszymi, w czasie których przepisy podatkowe wyraźnie oddzielają reklamę od reprezentacji. Wydatki należące do pierwszej grupy pozwalają traktować jak koszt uzyskania przychodu w CIT, a tych drugich – nie.
Jeśli więc w grę wchodzi wydawanie prezentów na zewnątrz firmy, to nie ma wątpliwości, że jest to reprezentacja, i o koszcie nie może być mowy. Nie ma znaczenia, czy prezentem jest wino kupione w hurtowni czy np. słodycze produkowane przez darczyńcę. Jednak już np. w wypadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta