Między marketingiem i Afryką
Z wynalazcą marketingu bezpośredniego, założycielem i honorowym prezesem agencji Wunderman, profesorem Lesterem Wundermanem, rozmawia Magdalena Lemańska
Rz: W swoim blogu napisał pan, że „kończy się świat mass mediów”. Co pan właściwie miał na myśli, bo rozmawiamy w Polsce, gdzie połowa pieniędzy wydawanych co roku na reklamę wędruje do kilku największych kanałów telewizyjnych…Lester Wunderman: No nie, o końcu mass mediów nie ma mowy. Na rynku zachodzą jednak zmiany polegające na tym, że media są coraz bardziej spersonalizowane. Spowodował to przede wszystkim rozwój Internetu. Według mnie w przyszłości dostęp do wszystkich mediów będzie taki sam: przez Internet. Będzie więc coraz bardziej spersonalizowany. Ludzie już dziś, przynajmniej w moim kraju, mają tak duży wybór kanałów telewizyjnych, że dostęp do nich staje się bardzo zindywidualizowany i właściwie nieograniczony. Dlatego nie wydaje mi się, żeby doszło do śmierci mass mediów. Dojdzie raczej do ich przemiany. Z mediów, które dotychczas nie wiedziały nic o swoich odbiorcach: czytelnikach czy widzach, już zmieniają się w takie, które wiedzą, kim są ich odbiorcy. W świecie mediów panuje też coraz większe rozdrobnienie, widać to u nas, ale myślę, że u was także.
A nie obawia się pan, że ludzi w końcu znudzą działania marketingowe w tych mediach? Codziennie, gdy otwieram skrzynkę e-mailową, jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta