ICT: telekomunikacyjne lekarstwo na spowolnienie
Operatorzy telekomunikacyjni stoją przed wyzwaniem. Obecna lokomotywa wzrostu, czyli telefonia komórkowa, jest bliska wyhamowania – pisze konsultant z Roland Berger Strategy Consultants
Dodatkowo zarówno rynek mobilny, jak i stacjonarny przeżywają gwałtowną liberalizację. Z tego powodu najwięksi operatorzy w Europie szukają nowych potencjalnych źródeł przychodów. Jednym z nich, zyskującym coraz większe znaczenie, są usługi technologii informacyjno-komunikacyjnych, czyli ICT.
ICT to typowe usługi typu B2B, czyli świadczone dla klientów biznesowych. Bardzo ogólnie można je określić jako outsourcing części lub całości operacji i infrastruktury IT i telekomunikacyjnych. Rozwój tego typu usług jest możliwy dzięki postępującej konwergencji, czyli zacieraniu się granic między telekomunikacją i informatyką.
Przekrój usług ICT jest dosyć szeroki i obejmuje usługi typowe dla telekomunikacji: głos, usługi dodane, usługi WAN (Wide Area Network – system łączący najczęściej sieci miejskie na przestrzeni całego kraju) i PABX (Private Automatic Branch Exchange, czyli centrale cyfrowe), ale również usługi z obszaru IT, takie jak: desktop services (projektowanie, wdrażanie i utrzymywanie w ruchu systemów informatycznych), usługi LAN (Local Area Network – sieć komputerowa obsługująca najczęściej jeden budynek), hosting, dostarczanie aplikacji, implementacja Contact Center (multimedialne centrum kontaktu z klientami), integracja z CRM (Customer Relationship Management – system zarządzania relacjami z klientem) i inne. W każdym z tych obszarów usługa może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta