Fuzja nie dla wszystkich korzystna
Podział banku BPH . Klienci nie mogą znaleźć swoich pieniędzy zainwestowanych w fundusze, płacą zawyżone raty kredytu hipotecznego, nie widzą rachunku karty w Internecie, muszą na nowo aktywować niektóre usługi
„Moje konto osobiste i kredyt hipoteczny trafiły z BPH do Pekao SA. W marcu Pekao SA pobrał z konta kolejną ratę. Choć oprocentowanie się nie zmieniło, rata była wyższa o 217 zł od kwoty wynikającej z harmonogramu” – skarży się nasza czytelniczka.
Jest to jeden z listów, które dotarły do redakcji po tym, jak w lutym w „Moich Pieniądzach” opisaliśmy problemy byłych klientów BPH. Otrzymaliśmy kilkanaście kolejnych sygnałów o nieprawidłowościach, do jakich doszło podczas dzielenia BPH i przyłączania jego części do Pekao SA.
Oprócz znanych już kłopotów z kartami płatniczymi pojawiły się nowe. Ten z nieprawidłowym wyliczaniem rat kredytowych należy do najpoważniejszych. Jak wyjaśnia Arkadiusz Mierzwa, błąd wynika z różnic w działaniu systemów informatycznych obu banków. Każdy z osobna liczy odsetki prawidłowo, jednak po przeniesieniu danych klientów z jednego do drugiego systemu pojawiły się błędne obliczenia. Problem dotyczy zarówno kredytów złotowych, jak i walutowych. Rzecznik obiecuje, że do połowy kwietnia błąd zostanie wyeliminowany, a klienci, których oddziały nie zostały jeszcze podłączone do systemu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta