Jak rozliczyć wycieczkę dla pracowników i ich rodzin
Firma, która organizuje imprezę integracyjną, musi zastanowić się, czy może zaliczyć wydatki do kosztów i czy powinna opodatkować jej uczestników
– Z okazji 20-lecia firmy sfinansowaliśmy pracownikom i ich żonom zagraniczny dziesięciodniowy wyjazd integracyjny. Uczestniczył w nim również były wieloletni pracownik, którego chcemy ponownie zatrudnić, oraz sam pracodawca wraz z żoną. Impreza była zorganizowana przez biuro podróży. Jak rozliczyć koszty oraz podatek dochodowy u uczestników? – pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Zaliczenie wydatków na imprezy integracyjne do kosztów zależy od tego, czy firma potrafi wykazać ich związek z przychodem.
Przypomnijmy, że zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz art. 22 ust. 1 ustawy o PIT kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. Obecnie organy podatkowe akceptują to, że wydatki na spotkania integracyjne pracowników są związane z przychodami pracodawcy. Celem tych spotkań jest wzmacnianie więzi między pracownikami oraz upowszechnianie pozytywnego wizerunku pracodawcy wśród zatrudnionych, co przekłada się na dobrą wzajemną współpracę, wzrost wydajności i efektywności pracy, a w konsekwencji przyczynia się do osiągania (lub zwiększenia) przez firmę przychodów.
Dlatego też wydatki poniesione na organizację imprezy integracyjnej dla pracowników mogą być uznane za koszty uzyskania przychodu pracodawcy (np. interpretacja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta