Podatki na wokandzie: Gadżety związane z reprezentacją nie zwiększą firmowych kosztów
Jeżeli upominki dla klientów opatrzone są logo innej spółki, to nie są reklamą firmy, która je przekazuje. Można je uznać za reprezentację, wydatków nie zaliczymy więc do kosztów
Orzekł tak WSA w Poznaniu w wyroku z 24 kwietnia 2008 r. (I SA/Po 197/08).
Podatnik sprzedaje produkty innej spółki. Przekazał klientom drobne gadżety opatrzone logo tej spółki (producenta). Zwrócił się do organów podatkowych z pytaniem, czy przekazywane przez niego gadżety są reklamą w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT) i, co za tym idzie, czy związane z nimi wydatki mogą stanowić dla niego koszt uzyskania przychodów.
Zdaniem organów podatkowych wręczanie gadżetów z logo marek sprzedawanych przez niego produktów nie stanowi jego reklamy, lecz reklamę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta