Sklepy liczą na kolejny dobry rok
Rozwój branży może zahamować prawo ograniczające budowę sklepów
Dane o sprzedaży detalicznej z pierwszych miesięcy tego roku napawają handlowców optymizmem. To będzie dla branży prawdopodobnie kolejny świetny rok, a szyki może im pokrzyżować jedynie feralne prawo ograniczające budowę obiektów o dużej powierzchni.
W ubiegłym roku polski rynek FMCG – czyli podstawowych produktów żywnościowych, chemicznych, papierosów czy napojów – według firmy badawczej Euromonitor International wart był ponad 286 mld zł. Prognozy na ten rok zakładają, że w tym roku będzie to jeszcze ponad 2 mld zł więcej. Obroty tzw. tradycyjnego handlu, który odpowiada ciągle za połowę wartości polskiego rynku, rosną wolniej – bo jedynie o 1 – 2 proc. rocznie – wydamy w nich 66,3...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta